De senaste åren har Ecus satsat på att utveckla ett eget ärendehanteringssystem. Under höst/vinter lanserar vi nu ett helt nytt IT-system som hanterar tull och ärenden i ett.

ECOM är en utveckling av den kundservice, kvalitet, uppföljning, statistik och rapporter som vi på Ecus erbjuder − en inblick och översikt för våra kunder på alla deras uppdrag.

Systemet, med arbetsnamnet ECOM, kommer att hantera ett uppdrag hela vägen från det första inkommande mailet till Ecus tills att ärendet är avslutat. ECOM kommer också att fungera som ett arkiveringssystem – allt enligt tullverkets regler.

ECOM är en utveckling av den kundservice, kvalitet, uppföljning, statistik och rapporter som vi på Ecus erbjuder – en inblick och översikt för våra kunder på alla deras uppdrag.

Överblick över hela processen

Som kund kommer du att ha en överblick på alla dina uppdrag som du skickat till oss och kommer att kunna logga in och se hela kedjan och vad som gjorts och av vem, du kommer även själv att kunna ta ut de dokument som du önskar, till exempel en kopia på en export eller import. Vi ser fram att kunna erbjuda våra kunder ECOM.